ברוכים הבאים

יום שישי, 13 ביוני 2014

למה פטיפון מנגן יותר טוב

למה פטיפון מנגן יותר טוב

זה לא מיסטיקה או געגועים לרטרו ורומנטיקה
הפטיפון פועל באופן פיסיקאלי כך שכל האות שרעד במיקרופון מועבר ורועד בוויניל התקליט
נכון יש לנו רק 2 אוזניים ויכולת שמיעה אנאלוגית
שמיעה של מערכת סראונד מודרנית ב7 ערוצים היא בעייתית במוסיקה
ויעילה בסרטים או אפקטים קוליים
כדי לשמוע באיכות הקרובה ביותר למציאות צריך פטיפון
נכון הקלטה מודרנית של  מוסיקה לדיסק קשיח היא המדוייקת ביותר
אבל יש אבל עוד לא זכינו למצוא כרטיס קול מסחרי עממי שיספק המרה אנאלוגית כמו הפטיפון
פטיפונים ככל שהם איכותיים יותר בדיוק הסיבוב  ובעלי ראשים מגנטים מעולים עם משקל לחץ נמוך מספקים את התוצאה
אז יש לנו כרגע פתרון שמיעה ישן וטוב   הפטיפון
יש גם חזרה להדפסת תקליטים חדשים

קנו פטיפון ותשמעו את ההבדל

וויניל זה יפה וטוב

כן הפטיפון ממשיך להוביל את ענף הקול העולמי
זה לא מיסטיקה או רק געגועים לרטרו או משהו רומנטי של  אז
הפטיפון הוא המצאה פיסיקלית מדוייקת  הצליל שרעד במיקרופון הוא מה שתשמעו בתקליט
אז איך כל זה קורה אחרי שהמחשב השתלט על חיינו
נכון הקלטה של מוסיקה הטובה ביותר היא לדיסק הקשיח של המחשב אבל יש פה אבל
עוד לא הומצא  כרטיס הקול המושלם  שימיר את הקבצים  לאות אנאלוגי מקורי
הרעיון הוא לקבל את מקור ההקלטה בשמיעה הסופית
נכון העניין נמצא בתנופה והטכנולוגיה מתפתחת  אבל בינתיים המקור האידיאלי הוא הוויניל
כשהמחט נעה במדרונות  של התקליט היא מעבירה אות זהה למקור כמו אבן המפיצה גלים במים אז מי שמחפש מקור  לשמוע את הזמר או הקונצארט יעדיף את הוויניל
קבצי האם פי 5 ו אחרים הם חסרי חלקים  מהמקור ומטובלים בתוספי תפריט שיפורים לא מקורית של המחשב
תקליט לא שרוט ונקי על מערכת  סטריאו איכותית ישמע נפלא




מה הכי חשוב בפטיפון


הפטיפון הוא הנגן האנאלוגי השלם ביותר   מה שרעד ונשמע במיקרופון במקור עובר לשמיעה מעולה בתקליט
אז מה חשוב בפטיפון
מהירות הסיבוב
מהירות הסיבוב חייבת להיות מדוייקת מבצעים אותה בעזרת טכנולוגיות שונות
מנועים   מערכת תימסורת   צלחות מיוחדות  ובקרות מהירות אלקטרוניות
השיטות
הנעת איידלר גלגל גומי וצלחת כבדה
הנעת רצועה
הנעה ישירהמנוע ללא רצועה במרכז הצלחת מבוקר באופן אלקטרוני
הנעת רצועה מבוקרת בבקרה של מנוע
 שילוב  כפול של צלחת כבדה גלגל גומי וצלחת כבדה
הצלחות עוברות תהליך של איזון במפעל המייצר  כירסום באלומיניום
הדבר השני   החשוב הוא משקל הזרוע
ככל שמשקל הזרוע נמוך הלחץ של המחט גורם פחות נזק לוויניל
גבול הנגינה הנורמלי  כגרם 1
משקל הההפעלה הרגיל המומלץ בפטיפונים רגילים עד 2 גרם
 הדבר השלישי  הראש
איכות הראש
היו ראשים ממחצב טבעי קרמיים הם מתבלים מהר משקל הלחץ על התקליט רב והצליל חסר
הראש המומלץ  נקרא ראש מגנטי
ראש איכותי מנגן במשקל עד 2 גרם איכות הראש והמחט  חשובים יש יצרנים שונים עבודת יד יקרה ועדיפה ובעלת איכות צליל אדירה
המחט עשוייה משבבי יהלום סינטטי מחטים יקרות אף משבבים אמיתיים
למחט כאלף פלוס שעות נגינה
רצוי לשמור עלייה מפגיעה פיזית בעקר בהובלה
 לסיכום 3 מרכיבים     מהירות  -הנעה     זרוע –משקל      ראש –צליל   
כדי שלא יהיה רעש החזרה לתוך הפטיפן מהסביבה יש פטיפונים שבנויים על מערכות הפרדה של קפיצים אוגומי
ברמה המקצועית מקפידים על תמסורת שקטה של צלחת מדוייקת מנוע מבוקר   גמיש

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]



<< דף הבית