ברוכים הבאים

יום חמישי, 26 בדצמבר 2013

הפטיפון ממשיך להסתובב ברדיו הכוכב









 משנת 1945 ללא הפסקה החנות והמעבדה של אלדד הן עסק של מכירה ותיקון ציוד שמע – מערכות סטריאו, פטיפונים, טייפים, רמקולים, טלוויזיות ועוד. ההיסטוריה מספרת שבימים הראשונים שלאחר מלחמת השחרור והקמת המדינה אפשרו לעסקים קטנים ולבעלי מלאכה זעירים להשתלב בין בתי הרחוב וכך נוסד ע"י אלדד "רדיו הכוכב". כבר בשנות העשרים לחייו עסק אלדד בתיקונים ובמכירות של מקלטי רדיו, מגברים, רמקולים ואפילו בציוד חשמלי ביתי, כגון: מגהצים, קומקומים וכו' כדי להתקיים. בתום שירותו הצבאי בחיל האויר תיקן, בנה ומכר מקלטי רדיו ומגברים. באירועים גדולים והמוניים של ימי בחירות וחגים הפעיל מערכות הגברה, ורמקוליו השמיעו בכיכרות וברחובות תל אביב נאומים ומוסיקה. בשנות השישים הפך אלדד ליבואן הראשון של חברת "סנסואי", והיה הראשון שהביא ארצה סטריאו אמיתי לשוק. הוא טבע את הסיסמה: "מה שתשמעו זה עניינכם, כיצד ואיך תשמעו השאירו לנו". בשנת 1966 רכש אלדד את הטלוויזיה הראשונה שלו שפעלה באמצעות שפופרות. בתקופה ההיא ניתן היה לצפות בתחנות של ירדן ומצרים בלבד והחלו המכירה והתיקון של טלוויזיות שחור לבן . בשנות השבעים החל לפרוח הסטריאו והופיעו בשוק גם מגברים להרכבה עצמית. יובאו למכירה מגברים , רסיוורים, רמקולים ופטיפונים. בשנים אלה הצטרף גם בנו אהוד, שהשתחרר מצה"ל, לעסק, והוא ממשיך בהצלחה להפעיל את "רדיו – הכוכב" יחד עם אביו אלדד. בשנים האחרונות פתחו השניים אתר באינטרנט בשם: phono.co.il . אנא בקרו באתר ! נשמח לראותכם ב"רדיו – הכוכב" רח' המלך ג'ורג' 91-93 ת"א טל: 03-5282449 ונשתדל לשרתכם נאמנה 









מה הכי חשוב בפטיפון


הפטיפון הוא הנגן האנאלוגי השלם ביותר   מה שרעד ונשמע במיקרופון במקור עובר לשמיעה מעולה בתקליט
אז מה חשוב בפטיפון
מהירות הסיבוב
מהירות הסיבוב חייבת להיות מדוייקת מבצעים אותה בעזרת טכנולוגיות שונות
מנועים   מערכת תימסורת   צלחות מיוחדות  ובקרות מהירות אלקטרוניות
השיטות
הנעת איידלר גלגל גומי וצלחת כבדה
הנעת רצועה
הנעה ישירהמנוע ללא רצועה במרכז הצלחת מבוקר באופן אלקטרוני
הנעת רצועה מבוקרת בבקרה של מנוע
 שילוב  כפול של צלחת כבדה גלגל גומי וצלחת כבדה
הצלחות עוברות תהליך של איזון במפעל המייצר  כירסום באלומיניום
הדבר השני   החשוב הוא משקל הזרוע
ככל שמשקל הזרוע נמוך הלחץ של המחט גורם פחות נזק לוויניל
גבול הנגינה הנורמלי  כגרם 1
משקל הההפעלה הרגיל המומלץ בפטיפונים רגילים עד 2 גרם
 הדבר השלישי  הראש
איכות הראש
היו ראשים ממחצב טבעי קרמיים הם מתבלים מהר משקל הלחץ על התקליט רב והצליל חסר
הראש המומלץ  נקרא ראש מגנטי
ראש איכותי מנגן במשקל עד 2 גרם איכות הראש והמחט  חשובים יש יצרנים שונים עבודת יד יקרה ועדיפה ובעלת איכות צליל אדירה
המחט עשוייה משבבי יהלום סינטטי מחטים יקרות אף משבבים אמיתיים
למחט כאלף פלוס שעות נגינה
רצוי לשמור עלייה מפגיעה פיזית בעקר בהובלה
 לסיכום 3 מרכיבים     מהירות  -הנעה     זרוע –משקל      ראש –צליל   
כדי שלא יהיה רעש החזרה לתוך הפטיפן מהסביבה יש פטיפונים שבנויים על מערכות הפרדה של קפיצים אוגומי
ברמה המקצועית מקפידים על תמסורת שקטה של צלחת מדוייקת מנוע מבוקר   גמיש
הפטיפון ממשיך להסתובב ברדיו הכוכב תל אביב


וויניל זה יפה וטוב

כן הפטיפון ממשיך להוביל את ענף הקול העולמי
זה לא מיסטיקה או רק געגועים לרטרו או משהו רומנטי של  אז
הפטיפון הוא המצאה פיסיקלית מדוייקת  הצליל שרעד במיקרופון הוא מה שתשמעו בתקליט
אז איך כל זה קורה אחרי שהמחשב השתלט על חיינו
נכון הקלטה של מוסיקה הטובה ביותר היא לדיסק הקשיח של המחשב אבל יש פה אבל
עוד לא הומצא  כרטיס הקול המושלם  שימיר את הקבצים  לאות אנאלוגי מקורי
הרעיון הוא לקבל את מקור ההקלטה בשמיעה הסופית
נכון העניין נמצא בתנופה והטכנולוגיה מתפתחת  אבל בינתיים המקור האידיאלי הוא הוויניל
כשהמחט נעה במדרונות  של התקליט היא מעבירה אות זהה למקור כמו אבן המפיצה גלים במים אז מי שמחפש מקור  לשמוע את הזמר או הקונצארט יעדיף את הוויניל
קבצי האם פי 5 ו אחרים הם חסרי חלקים  מהמקור ומטובלים בתוספי תפריט שיפורים לא מקורית של המחשב
תקליט לא שרוט ונקי על מערכת  סטריאו איכותית ישמע נפלא

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]



<< דף הבית