יום חמישי, 17 באוקטובר 2013

מדריך לפטיפון הנעת גלגל




המדריך לפטיפון הנע  בעזרת גלגל גומי איידלר



פטיפון הנעת גלגל
עד אמצע שנות השבעים  טכנולוגית הנעת הגלגל  היתה דומיננטית
מנוע ac רשת חשמל גלגל גומי מוצמד לראש המנוע  וצלחת כבדה
היתה חשיבות עצומה לכובד הצלחת והמבנה השלה  פטיפונים ידועים היו מתוצרת אלק  דואל  גרמניה וגררד ובי אס אר מאנגליה
היפנים העתיקו חלק מהדגמים האנגלים כמו פטיפונים של סניו פנסוניק ושרפ
השיטה של גלגל גומי היתה מאד אמינה ושרדה לאורך השנים דיוק סיבוב מעולה היה רק בדגמים עם הצלחות הכבדות והצירים המיוחדים
החסרון בשיטה הוא הרעש המכני הגבוה ביחס למנועים וההנעות המודרנים





פטיפונים שנבנו בשיטה זאת היו ברובם אוטומטיים
האוטומט ידע להביא את הזרוע לנקודת התחלה לפי מהירות וגודל התקליט היו בדרך כלל 3 מהירויות   33  45  78
היתה בישנים משנות הארבעים גם מהירות 16 לתקליטים ששמשו להעברת מסרים כמו שנה טובה וברכות
החסרון במערכת אוטומטית שהיא בדרך כלל מסובכת  הרבה חלקים מכנים שדורשים שימון וטיפול
באקלים הישראלי רצוי להפעילם מידי פעם אחרת הם מתיבשים ונתקעים
חסרון נוסף הןא המגע עם הזרוע בחלק האחרון לצורך סגירת האוטומט  פעולה שנוגעת בזרוע  משבשת במעט את מגע המחט ופילותה החלקה
השיטה שהיתה די גסה אך אמינה התישנה והחליפה אותה המערכת  החדשה של היום הנעת רצועה ומנוע שקט ומדוייק  או מנוע הנעה ישירה






אין תגובות:

תיקון כל סוגי הפטיפונים ברדיו הכוכב תל אביב 035282449