מגברי מנורות וטרנזיסטורים
בראשית היתה השיטה הטכנית של המנורות שליטה וראשונה בתחום האודיו והצליל
הטרנזיסטורים החליפו את המנורות באמצע שנות השישים והם שולטים בטכנולוגיה עד עצם היום הזה.
שיטת עבודת המנורות היא דחיפה עם שנאי יציאה לרמקול הפועלת על שינויי מתח
פעולת הטרנזיסטורים הינה דחיפה אל הרמקולים בשינויי זרם. השיטות המקובלות הן class a /b
בתחילה היו הטרנזיסטורים מחומר גרמניום והיו תקלות רבות וחוסר אמינות ודיוק בעבודה.
טרנזיסטורים או חצאי מוליכים עשויים עד היום מסיליקון ובתנאי שטח סטרילים ואמינים ביותר.
טרנזיסטורים בראשית דרכם, סבלו מחוסר ניקיון בבנייה, רעש ותקלות, פיצפוצים ברמקולים.
פעולת הטרנזיסטורים היא שיטה שקטה ונקיה עם נצילות ליניארית בנצילות גבוהה של 75 אחוז ארוכת טווח.
פעולת המנורות היא עם שנאי, לא לינארית, איבוד חום גדול אורך חיים קצר, התנגדות גבוהה ומקדם ריסון נמוך.
למעט פגמים ביצור הטרנזיסטורים , הם שורדים לשנים ואינם מתחממים.
היום מיצרים מעגלי יציאה נקיים של טרנזיסטורים משולבים כיחידה אחת כדוגמא : stk במגברי ההספק, הם יעילים אך לא נשמר בהם הצליל החם של המנורות אולם, הם מוזילים את מחירי המוצרים.
למנורות אף על פי כן ולמרות הכל צליל חם מרשים ביותר למרות אורך החיים הקצר יותר והחום.
למרות הוויכוח של אנשי המוזיקה נשמר למנורות היתרון של הצליל הטוב למרות הנתונים הנמוכים.
עדיין מייצרים מגברי מנורות חדשים עם הספק לא רע של 50 וואט כגון ה - mc88c שבתמונה .
50 וואט במנורות שהם כ-130 וואט בטרנזיסטורים,ו מגבר חדש כזה ניתן להשיגו בחנות "רדיו הכוכב".
שנאי היציאה של מגברי המנורות הם סוד הקסם של הצליל. היום מעטים יודעים ללפף שנאים בשיטה השזורה המיוחדת.
מי שיש לו מגבר מנורות איכותי סביר ששנאי היציאה נעשו בעבודת יד שזורה וזה החלק העיקרי חבל שלא לאורך זמן.
לסיכום: נתוני הטרנזיסטורים הטובים והאמינים נשארו מאחורי צליל חם ומיוחד של מגברי המנורות.
0 תגובות:
הוסף רשומת תגובה
הירשם תגובות לפרסום [Atom]
<< דף הבית